بازخوانی نظرات رهبرانقلاب
مرجع سخنرانی ها و آثاراستاد علی اکبر داراب کلائی
استاد علی اکبر داراب کلائی ، دارابکلاء شهر ساری متولدشدند ایشان در سن 17 سالگی وارد حوزه شدند . و برای ادامه تحصیل به شهر مشهد مقدس عزیمت نموده و دروس حوزه را تا سطح خارج در حوزه علمیه این شهر ادامه دادند .درحال حاضرساکن تهران میباشند که در زمینه خانواده و سبک زندگی و مسائل روز مقالات متعددی به رشته تحریر درآورده است. برای کسب اطلاع بیشتر به قسمت زندگینامه مراجعه فرمایید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سایت تحلیلی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی و آدرس dalel.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 145
بازدید کل : 9798
تعداد مطالب : 302
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


آمار مطالب

کل مطالب : 302
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 7
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 145
بازدید سال : 900
بازدید کلی : 9798
بازخوانی نظرات رهبرانقلاب
روند انتخاباتی در این سال ها باعث شده است که این سئوال اساسی برای رای دهندگان به وجود بیاید که اعتماد به این لیست ها برای رای دادن امکان پذیر و جایز هست یا خیر. در همین ارتباط نشریه خط حزب‌الله در جدیدترین شماره خود به این سئوال مهم در آستانه انتخابات براساس بیانات رهبر انقلاب پاسخ داده است۰
 

امسال با نزدیک شدن به 7 اسفند ماه حال و هوای کشور هر روز بیشتر جو انتخاباتی به خود می گیرد. در این میان احزاب، گروه ها، جناح ها و مستقلین تمام تلاش خود را در جهت جلب آرای مردم انجام می دهند تا بتوانند سهم بیشتری از کرسی های دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی کسب نمایند.

به گزارش«تابناک»، فرصت کم نامزدها برای معرفی توانمندی ها و همچنین سوابق به مردم و رای دهندگان باعث می شود که کاندیداها از همه امکانات در این جهت استفاده نمایند. با این حال کار مردم که رای دهندگان هستند از نامزدها کمی مشکل تر می باشد. چرا که آنها باید از میان انبوه نامزدهایی که احیاناً عده زیادی از آنها را نمی شناسند انتخاب کنند.

این مشکلات باعث شده است که در دوره های اخیر انتخابات در مجلس شاهد رونق گرفتن لیست ها و ائتلاف های انتخاباتی باشیم. به نحوی که در انتخابات اخیر موضوع لیست های انتخاباتی بیشتر به چشم می خورد و حتی می توان از این انتخابات به «جنگ لیست ها » یاد کرد.

گروه ها و احزاب مختلف با استفاده از تجربه های انتخابات سال های گذشته سعی کرده اند که افراد با گرایش های شبیه به هم را در لیست های انتخاباتی حول محور یک سر لیست که بیشتر به ائتلاف جناحی شبیه می شود گرد هم بیاورند.

این روند انتخاباتی در این سال ها باعث شده است که این سئوال اساسی برای رای دهندگان به وجود بیاید که اعتماد به این لیست ها برای رای دادن امکان پذیر و جایز هست یا خیر. در همین ارتباط نشریه خط حزب‌الله در جدیدترین شماره خود به این سئوال مهم در آستانه انتخابات براساس بیانات رهبر انقلاب پاسخ داده است.

این نشریه در بخشی از مطلب خود در این باره می نویسد؛ در هر دوره از انتخابات، هنگامی که امت حزب ا... می‌خواهند بر اساس آموزه های امام راحل و رهبر انقلاب به تکلیف عمل کرده و نمایندگانشــان را برای مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و یا شوراهای اسلامی شهر و روستا گزینش کنند، کار سختی را در پیش رو دارند. چرا که امکان شناخت تمامی افراد برای اغلب مردم سخت است. از این رو، هربار در هنگام رای دادن این سوال مطرح می‌شود که چگونه از تمام حق رای دادن خود استفاده کنند در حالیکه تمام افراد را نمی‌شناسند.

 

دو ســال پیش رهبر انقلاب هنگام رای دادن در چهارمیــن دوره انتخابــات شــوراها گفتند: «من به ۳۱ نفر برای شــورای شهر رأی دادم. البتــه بعضی از این حضــرات را از نزدیک میشــناختم، بعضی را هم نمی‌شــناختم، لکن اعتماد کردم به همین فهرست‌هایی که پیشنهاد می‌کنند و می‌دهنــد.» این اولین بــاری بود که ایشان، راه درســت برای اســتفاده از تمام حق رأی را، «اعتماد به فهرست» اعلام کردند.

راه حل رهبر انقلاب انتخاب درست

رهبر انقلاب در آستانه انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری نیز دوباره بر این موضوع تاکید کرده اند. راه حل را رهبر انقـلـاب برای اولین بار نزدیک به دو ماه مانده به انتخابات بیان کرده و در دو دیدار با کلام‌هــای متفاوتی آن را تبیین کرده‌اند: «رأی دادن و اعتماد به فهرســتی که از سوی افراد متدین، مؤمن، انقلابی و در خط امام معرفی شده باشد».

اول؛ «انتخــاب درســت» یک وظیفــه و یک حق الناس بر عهده مردم ایران است. این تذکری است که رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه خطاب به مردم دادند. «یــک بعد دیگر {حق الناس}این اســت که مردمی که می‌خواهنــد رأی بدهند، اعتماد کنند به آن مجموعه‌هایی که واقعا قابل اعتمادند؛ بعضیها هســتند که قابــل اعتماد نیستند؛ کالَِذی استَهوته َّ الشیطین؛گاهی اینجور نیست که از روی صفا و واقعیت و علاقه‌مندی نسبت به انقلاب {باشد} -اساس کار، انقلاب است- و از روی علاقه‌مندی به انقلاب بیایند یک فهرست پیشــنهادی را بدهند؛ نــه، روی مقاصد دیگر -گاهی اوقات مقاصد فاســد- پیشــنهادهایی می‌دهند. واقعا این به معنای حق‌الناس است».

دوم؛ ایشان در دومین دیدار درباب انتخابات، در دیدار مردم قم به مساله «درست انتخاب کردن» اشاره کردند. مردم چطور به نامزدها برای انتخابات اعتماد کنند در حالی که همه آنها را نمی‌شناسند: « به نظر بنده اینجور می‌رسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم -خود بنده هم وقتی این فهرستها را می‌آورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدم‌های این فهرستها را نمی‌شناسم اما اعتماد می‌کنم به آن کسانی که {اینها را} معرفی‌کرده‌اند و نگاه می‌کنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرفی کرده‌اند چه کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدم‌های متدین، مؤمن و انقلابی‌ای هستند، به حرفشان اعتماد میکنم و به {فهرست} آنها رأی می‌دهم؛ اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را داده‌اند کسانی هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل اســتقلال کشور خیلی اهیمت نمی‌دهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است، به حرفشان اعتماد نمی‌کنم... » حتی با وجود آنکه «ممکن است سعی ما به نتیجه نرسد و غلط انتخاب کنیم، عیبی ندارد؛ خدای متعال از ما قبول خواهد کرد، چون کار خودمان را کرده‌ایم، تلاش خودمان را کرده‌ایم».


تعداد بازدید از این مطلب: 97
موضوعات مرتبط: تحلیل روز , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود